Hoe gebruik je dit platform?

Vind alle antwoorden op je vragen over de werking van dit platform, inclusief handige tips.
Hoe gebruik je dit platform?Hulp vragen / Vacatures beheren › Hoe vraag ik iets of een vrijwilliger voor mezelf, een ander of mijn organisatie?

Hoe vraag ik iets of een vrijwilliger voor mezelf, een ander of mijn organisatie?

Wanneer je op zoek bent naar iemand die je kan helpen, kun je een hulpvraag plaatsen op de website. Hier heb je een account voor nodig. Vervolgens kun je een hulpvraag plaatsen. Jouw hulpvraag wordt getoond in de resultaten, waar vrijwilligers kunnen zien dat je hulp nodig hebt. 

  1. Maak een account aan en log in met je e-mailadres en wachtwoord
  2. Klik op jouw persoonlijke menu (rechts bovenin 'Welkom voornaam' en klik op 'Mijn (hulp)vragen' of 'vacatures'
  3. Klik op 'Hulpvraag plaatsen' of 'Vacature plaatsen'
  4. Zoek je hulp voor jezelf? Klik dan op 'Hulpvraag voor mezelf'. 
    Zoek je hulp voor iemand anders? Kies dan 'Hulpvraag voor familie of vrienden' 
  5. Hoe beter de hulpvraag is beschreven hoe groter de kans op een match. Deze tips over het beschrijven van je hulpvraag kunnen je helpen een je hulpvraag duidelijk te verwoorden. 
  6. Klik maximaal 3 categorieën aan waarbij de vraag het meeste past. Het is belangrijk dat je de juiste categorieën aan vinkt. Deze categorieën worden vervolgens gebruikt om jouw hulpvraag te koppelen aan een hulpaanbieder. 
  7. Klik op 'Plaats hulpvraag' om je hulpvraag te plaatsen                      

Je hulpvraag is zes weken geldig en kan daarna verlengd worden als je nog geen hulp hebt gevonden. Je ontvangt hier automatisch een e-mail over. Ben je al eerder geholpen? Sluit dan je hulpvraag of vacature eenvoudig af. Zo blijft de website up-to-date en worden teleurstellingen voorkomen. 

 

 

Heeft dit artikel je vraag beantwoord?